tirsdag 17. juni 2008

Sommeren fortsetter

Sola forfølger meg, og det er jeg ikke lei meg for! 25 grader og lett bris gjør dagene perfekte - ikke for varmt å ligge i sola, og ikke for varmt for de på fire ben og svart pels. Jeg har sommerferie akkurat nå; eksamen er over, og neste runde med lesing starter ikke før 1. juli. En haug med bøker som har ligget på vent i eksamensperioden blir nå fortært på løpende bånd - digg!


Jeg har meldt på Munti til helgens doble jaktprøve, og det var vel kanskje å gape litt høyt - for vilttrening har ikke akkurat vært prioritert på en god stund. Vel, vel, det har bare vært og brette opp ermene, og stupe inn i frysern. Ikke akkurat min favoritt-trening, men det må jo gjøres det også. I dag skal vi trene sammen med en annen i området som har flatter (det er omtrent bare vi og han som stiller flatter i hele Minnesota...), og han har visst et bra området med vann og greier. Skal bli OK det. Ellers går treningen bra. Junior vokser både med oppgavene og i hodet? Vel... En gang blir han vel voksen!

Var på ridinga i går, og etter å hatt fri i flere uker ble det en brå start. 3 stykker i timen = mye jobbing på hver enkelt. Vi fikk kjørt oss ganske bra, ja. I tillegg hadde jeg med meg mine kjære ridestøvler som jeg fant under en rydderunde mens jeg var hjemme. Oj, der var de, liksom! Ridestøvelene min som jeg brukte når jeg var rundt 15-16. Kjempefint, tenkte jeg og tok de på i går. Satt som støpt, vet dere. Helt til de skulle av... Noe har skjedd med leggene siden jeg var en sprek fjortis. Hvis ikke Bjarne hadde vært hjemme i går kveld, hadde jeg enten måtte ha lagt meg med støvler på eller funnet fram en kniv... Jeg sier ikke mer!

Nei, ut i sola igjen!

/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar