mandag 22. oktober 2007

Endelig bileier!

Da har vi kjøpt en bil som jeg kan bruke, og som ikke trenger en dobbelt parkeringsplass Ettersom amerikanere er LITT opptatt av biler og billig bensin, er selvfølgelig biler så billig at man blir litt svimmel.... Hvor ofte kommer vi i den situasjonen at vi føler oss rike når vi kommer inn i en bilbutikk?? Ikke ofte, tror jeg, så vi ble enige om å utnytte situasjonen! Derfor er vi nå stolte eiere av en Volvo xc 90, og over kan dere se bildet av gliset Hvis jeg sier at bilen koster 1/5 av det den koster hjemme, så skjønner dere hvordan det ligger an...

Ellers skal jeg begynne på engelskkurs i kveld, og det håper jeg blir bra. Kurset går et par kvelder i uka over 2 måneder, så jeg regner med at engelsken min er perfekt når kurset er over!?? Det er i allefall en start, så er det vel bare opp til meg selv hvor bra det blir


Jeg har også vært i kontakt med BI angående det ene kurset jeg mangler på ledelsesutdanningen jeg tok i fjor. Det var ikke noe problem å ta en eksamen utenlands, men da må jeg finne et sted som de snakker norsk og som kan fungere som eksamensvakt for meg. Det skulle ikke være noe problem med språket ettersom St. Olaf universitetet i byen har norsk fakultet. Men, aberet kan være at jeg må ta eksamen samtidig som den går i Norge, dvs. kl. 1 på natta... Jeg må forbrede en bra tale (og kanskje ta med kake) og møte opp på universitetet, for jeg er redd det kan koste dyrt for en slik tjeneste! Hvem gidder å være oppe i natt 'a, liksom??

I helgen var vi ute og spiste, og tok noen øl på The Contend Cow. Pub'en har mange konserter, og på lørdag dumpet vi midt oppe i en happening for den eldre garde - tror vi! Mistenkelig mange av vår foreldre-generasjon som var der og digget et lokalt bluesband... Vi følte oss unge etter den kvelden! Feriefølelsen har fortsatt ikke sluppet helt taket, og da vi gikk hjem fra pub-runden, i T-skjorte, var det fortsatt litt som å være, nettopp på ferie.



/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar