fredag 4. januar 2008

Opprykk

Godt nytt år til alle!


Vi hadde den mest rolige nyttårsaften i historien. Og den lengste?? Ettersom telefonene fra Norge begynte ved 5-tida, slo vi liksom følge fra den tiden vi også. Det var veldig koselig og snakke med alle sammen, men også litt sånn som å være sjåfør på by'n? Siden vi begynte så tidlig, og avsluttet kvelden med vin og sjømat så kan jeg røpe at undertegnede la seg noen minutter inn i det nye året Jeg tror vi hørte 2 raketter, så noen festmennesker er amerikanerne definitivt IKKE. Hundene synes det er like bra, tror jeg!

Inn i det nye året har det skjedd litt av hvert. Jeg føler at det klart viktigste er opprykket mitt på rideskolen Fra neste mandag skal jeg begynne på nytt kurs. Vi snakker om sprangtrening, altså! Hvis man kan bruke det uttrykket om 20 cm høye hinder... Uansett, så trodde ridelæreren at det ville passe for meg. Eller som hun uttrykte det; de fleste er som deg der. Damer som har ridd mye som unge, men som har hatt et langt opphold. Altså; definert inn i kategori "middelaldrende kjerrring" Jeg er egentlig skrekkslagen, men den som intet våger intet vinner! Rapport følger...

Ellers begynner hverdagen og ta form. Neste uke skal jeg til St. Paul og universitetet og ta en språktest. Resultatet av testen avgjør hvilke kurs jeg kan ta videre. Etter mye om og men, har jeg funnet ut at det blir engelsk på meg fram til sommeren. Selv om det koster skjorta... Samtidig blir det økonomikurs på BI. Siste fag i lederutdannelsen. Jeg har inne en søknad på konsulatet i Minneapolis om å ta eksamen der, men snakk om å jobbe norsk sommertid HELE året rundt. Så langt har det tatt flere uker "å diskutere saken med mine kollegaer". Jeg lurer på hvor lang tid det kan ta å snakke med 5 personer (jeg har sjekket hvor mange som jobber der...). Man slutter aldri å bli overrasket over lang behandlingstid i det offentlige?

Etter en lang periode med mye snø og kaldt vær, har det blitt så som så med trening av hundene. Den siste uka har vi hatt et par korte økter, men når det er 15 minus og vind blir det ikke rare treninga... Men, det er håp i sikte; det skal bli varmere i helgen, og mange plussgrader er meldt. Jeg håper det skal resultere i flere treninger.

Så har valget i USA begynt. Første nominasjonsvalget var i går, og vi så en del på CNNs dekning. Det skal bli spennende å følge med, selv om amerikanerne driver valgkamp i et helt år, og ikke noen fattige uker som hjemme... Vi får se om vi fortsatt er like interessert om 5-6 måneder

Til helgen er det utstilling i St. Paul. Jeg har meldt på Munti. Siste gang i Puppy, så det var for dumt å ikke melde på. Hvis det går bra, hører dere mer



/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar