mandag 7. januar 2008

Utstilling i St. Paul

Selv om resultatene fra utstillingen ikke var så veldig mye å skryte av, må jeg rapportere litt likevel! Munti fikk to 1. premier, men plasserte seg som sagt ikke. På lørdagen viste han seg ikke særlig bra, men på søndagen gikk han fint. Dommeren kikket en god del på han, men ettersom de ikke skriver kritikker på noen av hundene er det vanskelig å vite hva de ser etter. Nå skal jeg ikke være kritisk på vegne av de amerikanske flattene, men noe særlig jevn standard er det i hvert fall ikke! Vel, vel - neste mål blir å dra med Robin på noen utstillinger. Tror han er en type som kanskje kan passe her, ettersom hundene generelt er mindre og mer kvadratiske enn hjemme.



Jeg fikk snakket en god del med Karen som jeg har mailet med. Vi avtalte en tur på en utstilling i mars, så det får bli mitt første skritt til en hundevenn i USA! I tillegg er hun veldig interessert i å trene hundene på den norske måten Hun har importert to hunder fra Danmark som har en del av samme slekt som Munti. Sjekk hjemmesiden hennes her.

Vi kjøpte også et par bøker på utstillingen. Bra stand med veldig stort utvalg. Bjarne fant en bok som inneholdt to viktige ord i tittelen; Hunting Test og Success. Kan det bli bedre?! Etter å ha skummet fort gjennom, fant Holm ut at vi må trene på markeringer for å gjøre det stort her borte. Helst triple, og man skal ikke hjelpe på markeringene her. Da er det kjørt! Vi har altså en jobb foran oss Får litt assosiasjoner til treningen av Balder og Nadia i stort grad. På den tiden stod vi med hendene på ryggen og fikk ofte triple markeringer på prøver. De klarte det de, så vi må vel kunne trene opp markeringsevnen til Tiril og Robin også...

Jeg kjøpte den første boken i en serie på tre som tar for seg atferd hos hund. Første boken tar for seg læringsteorier og grunnleggende atferd. Spennende! Godt å ha noe å lese på ved siden av økonomistudier..



/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar