torsdag 2. oktober 2008

Det å kjøpe våpen i USA

Det å kjøpe våpen i USA har vist seg vanskeligere enn først antatt. Og med våpen mener jeg så kun en hagle, ikke noe mer dramatisk enn det (kunne imidlertid sikkert fått kjøpt hva som helst hadde jeg oppsøkt de rette miljøene, men etter at Heidi dro har jeg prøvd å holde meg unna gettoene).


Så, i går var jeg innom en kjempe bra våpenbutikk hvor de hadde et godt utvalg av både nye og brukte våpen. Virket som man egentlig kunne få kjøpt alt fra kamofarga sprettert til tanks. http://www.ahlmans.com/

Men åkke som, selv om jeg stilte med pass, visum, amerikansk personnummer, amerikansk førerkort og forsikringsbevis på bilen (?? - ja, for å vise at jeg hadde en fast adresse som jeg hadde bodd på i mer enn 90 dager) - så hjalp det ikke. Det hele bunnet ut i at jeg ikke kunne oppdrive noe de kalte 'alien number', og ingen viste heller ikke hvor dette nummeret skulle komme fra. Satt en time i telefon med forskjellige byråkrater før jeg ga opp. Ikke lett å hoste opp et nummer når ingen kan fortelle meg hvor det skal stamme fra.

Så, i dag har jeg lånt meg en hagle fra en kollega - ferdig med den saken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar