tirsdag 18. mars 2008

Påskeferie

Munti og jeg lader opp til påsken med å innta horisontalen i sofaen. Det ser ut som Junior har en framtid som forfatter, måten han fokuserer på fingrene mine som knaster på tastaturet. Ellers går dagene for Munti og Robin stort sett i å oppvarte mor/"storesøster" som har løpetid. Overgangen fra å ha én hannhund til å ha to, merkes godt i denne perioden! Gruppementaliteten er sterk... Det blir nok en tur til en akupunktør for Tirils del når denne perioden er over, ettersom damen har bestemt seg for at 4 måneder er et passende intervall. Hun har nok hatt en diskusjon med seg selv etter at hun ble mor, men både Bjarne og jeg er litt uenige i den konklusjonen hun kom fram til


Ellers har jeg siden sist hatt nok en språktest! Nei, jeg er ikke besatt av denne formen for aktivisering, men hundeuniversitetet krever at man tar en slik test og oppnår x antall poeng. Ettersom den forrige testen jeg tok var piece of cake, har jeg hatt et MEGET avslappet forhold til hva som kom til å møte meg. Men, i et våkent øyeblikk dagen før dagen fant jeg ut at jeg i hvert fall skulle myse litt på hva som kom til å møte meg... Jeg vet ikke helt om det var lurt eller mindre lurt, for jeg fikk en skikkelig nedtur! Vanskelig!!! Smekk på lanken til meg for å ikke ha forberedt meg. Finnes det virkelig så mange verb jeg ikke aner hva betyr??

Vel, en mindre kjekk Heidi møtte opp til testen og slet seg gjennom 4 intense timer med leseforståelse, muntlig, skriftlig og lytting av diverse tekster. Forferdelig konsept, og plutselig var man tilbake på skolebenken á la 12 år; hva var dn favorittleke som barn? Snakk om dette i 30 sekunder fra NÅ! Ikke så veldig inspirerende akkurat.

Nå går jeg derfor rundt og biter negler og håper at jeg oppnår de poengene jeg trenger for å begynne på universitetet! Fortsettelse følger...

Bjarne kom hjem fra Norge med et lass aviser som jeg har jobbet meg gjennom de siste dagene. I tillegg har jeg fullført Drageløperen etter anbefaling fra Tone. Løp og kjøp, sier jeg! Annen påskelektyre som jeg kan anbefale er Arnaldur Indridasons bøker. Krim på sitt beste! Det var dagens personlige lesespalte!

Påskehelgen blir ikke feiret i stor grad her i USA. De har jo ikke fri skjærtorsdag og langfredag, så det eneste som er "hellig" er 1. påskedag. Den vanlig amerikaner går derfor på jobb hele uka, men skolen er stengt denne uka. Påsken er stor i handelsstanden, og påskesjokoladen som blir pusha ut i butikkene hjemme er barnemat i forhold til den overfloden som man finner i butikkene her. Hele seksjoner er fulle av sjokolade og andre typiske påsketing (?). Robin og jeg feirer påskehelgen med utstilling i Dubuque, Iowa. Tror det blir fint for gutten og komme seg litt vekk fra dronninga de verste dagene i løpetiden.

God påske til alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar