mandag 10. desember 2007

Det Norske skilandslaget...

....i Northfield er dannet! Ski ble kjøpt på lørdag, og vi skal hente dem på onsdag - ferdig preppet og klar for tur! Vi dro opp til Hoigaard's (hele staten er jo skandinavisk, derav navnene) som selger både langrennsski, slalomski, snowboard osv. osv. Jeg fant en billig-pakke med Atomicski og synes at jeg hadde gjort et godt varp (det er jo måte på hva som kreves av kvalitet til mine ski-ferdigheter...). Bjarne var i utgangspunktet ikke helt sikker på om han skulle kjøpe ski, men hvem kom ut med de dyreste greiene??? Sånn er det ALLTID! Her prøver jeg å være økonomisk og greier, og så begynner han med kommentarer som; "nei, de Atomicskiene synes jeg hadde for dårlig spenn (ja vel??). Tror heller jeg vil ha de Madshusskiene.." Det er type, vet du! Regner med at det hele springer ut fra hans karriere som skiløper på Sparbu IL, gutter 10 år - eller noe


Uansett, jeg gleder meg til å prøve nyanskaffelsen. Løpene rundt i parken blir kjørt opp ofte, og er nå helt supre. Det blir noe annet enn å jabbe rundt til fots! Bikkjene er rimelig i støtet om dagen også, så jeg tror jeg skal få mamma til å sende over strikkene og magebeltet. Det er ikke akkurat lett å få tak i her, selv om de hadde nomeseler og strikker på den skibutikken.

Ellers har vi endelig fått IP-telefon. Det er snedige greier. Ringer jo til Norge som innelandssamtale, og vi har lurt et par stykker på den måten! Jon Andre måtte bite i seg både den ene og andre kommentaren når Bjarne dro i gang DEN inn-trønder dialekten og latet som han var en bonde fra Stjørdal som skulle kjøpe to stk. flatvalper fra kennel Flatgarden! Ha-ha, vet ikke om Mr. Breivik ennå har fått tilbake normalt blodtrykk Moro, var det (synes jeg da...).

På lørdag var vi ute på "stampuben" vår, The Contented Cow. Denne gangen var det litt yngre klientell, og bra musikk. Bra sted, og siden det er engelske eiere er det mat og få kjøpt også. Neste gang blir Sheperd's Pai, tror jeg. Vi hadde som mål å være litt ugne på søndag m/planlagt sløv filmdag på sofaen, og det klarte vi.



/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar