onsdag 5. desember 2007

Norsk mat

Etter å ha bodd her i drøye 3 måneder, så har lengselen kommet etter norsk mat! Det hadde jeg ALDRI trodd jeg skulle innrømme . Som en av de som har ledd høyest og råest over alle som tar med geitosten på sydenferie, har jeg nesten havnet i samme gruppe...?! Æhhhh!!! Vel, vel, unnskyldningen må være at mattradisjonene er ganske annerledes enn hjemme, og spiser egentlig noen her fisk???? Neppe. At vi er skjemt bort med fersk fisk, og annen sjømat i Norge, merkes med andre ord . Så, nå står bestilling av diverse norsk mat på programmet. Flere hjemmesider som selger og sender mat rundt om i USA. Det blir vel mest julemat nå, så vi får litt julestemning. Jeg har også store planer om å invitere til en kveld med norsk julemat. Etter at vi har fortalt skrekkhistorier om fårikål, lutefisk, gravfisk og smalahove, så kommer det antagelig ingen


Ellers er det full vinter her! I dag var det rene påskestemningen med 6 kuldegrader, strålende sol og masser av nysnø. Bikkjene koser seg verre, og baser rundt når vi går tur. Jeg teller faktisk på knappene om å kjøpe meg ski. Vi tok ikke med skiene, men nå er det skikkelig fint føre, og de kjører opp mange av gangveiene med skuter.... Jeg teller fortsatt på knappene, men det går jo alltids an å selge de skiene før vi reiser hjem igjen. Vi får se!

Neste torsdag skal jeg begynne å ri - på rideskole!! Jeg fant ut at det er ca. 20 år siden jeg SLUTTET på rideskolen på Ekeberg, og da hadde jeg ridd lenge.... Jada! Etter å ha holdt på med travere i mange år, fant jeg ut at nå var tiden inne for å lære å ri igjen . Jeg har ytret ønske om å lære å ri western stil, men vi får se hva de kan tilby. Jeg har i hvert fall grini meg til en plass på en voksen-gruppe, så jeg ikke sinker alle fjortisene... Gleder meg som en unge!

Bikkjene har nå også blitt amerikanske - vel på papiret i allefall. Papirmølla med bilder, og erklæringer fra NKK og diverse gikk faktisk veldig greit å få til. 2 uker fra vi sendte papirene til vi fikk mail om at ting var greit, er jo en positiv overraskelse. Nå er det bare å sjekke terminlista! Har sett at det er en utstilling i St. Paul i midten av januar, så vi får se om Robin har grodd pels eller om Munti har satt seg litt mer...



/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar