fredag 21. desember 2007

Husmortrim er et faktum!

Hvis noen av dere savnet rapport fra ridetimen min forrige uke, kom det av Kvan møtte opp en time for sent den tordagen... Jada, alzheimer light er et faktum (har vært det lenge...). I går derimot, kom jeg når jeg skulle og det ble ridetime! Erik synes det var definisjon på husmortrim, men det må være husmortrim for de avanserte altså!!


Jeg fikk utdelt antagelig verdens eldste hest (i hvert fall på den rideskolen). En hvit hoppe med svai rygg. Stakkars, tenkte jeg. Fikk henne knapt til å gå ut i ridehuset. Men, ridelæreren skjønte vel at det var så som så med mine ferdigheter etter mange års pause. Etter å ha varmet litt opp, oppdaget jeg jo at hesten fortsatt kunne trave, og var ingen sinke i det hele tatt (får i ulveklær). Men, SNILL da!! Så, jeg fikk kjørt meg noe veldig. De har nok en litt annen ridestil i USA, så leggene mine protesterte fælt utover i timen. Da ridelæreren etter ca. 1/2 time sa vi skulle ta bena ut av stigbøylene og vi fortsatt skulle trave, holdt jeg vel nesten på å dø. Deja vu fra rideskolen 20 år tidligere! Men, GØY! Vi avlsuttet med å galoppere en del, og verdens eldste hest hadde den mest enorme galoppen jeg har opplevd på lenge. Artig og litt skummelt Jeg kom opp av senga i dag, men kjenner definitivt at jeg gjorde noe i går...

Ellers begynner det å nærme seg jul og hyttetur. Har funnet linken til stedet. Kikk nærmere her! Vi skal bo på stedet som heter Pine Point Haven. Har sjekket været, og etter noen dager nå med plussgrader skal det bli kaldere igjen og kanskje litt snø dit vi skal. Ingen fare med skiføret altså.

Etterpå skal vi på en matbutikk et stykke unna som har ribbe (for utflytta idioter fra Norge...) Vi er jo alltid ute i seneste laget, så vi hadde ikke så store forhåpninger at de hadde noe til oss når vi ringte i går. Men, joda. Ribbe skulle vi få. Aberet er at ribba er 5 kg... Vi får fryse halvparten og gjemme den til grillsesongen begynner!

Vi har også innført faste treninger hver mandag. Siden amerikanerne ikke trener hund når det er snø og kaldt, er det et stabilt, men lavt antall personer på den treninga; 2 stk. - Bjarne og meg Forrige gang fant vi ut at det lå en Mexicansk restaurant rett ved siden av plassen vi trener på. Vi gikk dit etter treninga og spiste burritos og drakk noen Corona. Fant ut i løpet av måltidet at vi kunne innføre det som en fast rutine også! Noe annet enn å sitte på stolsekken og spise tørre kjeks...

NÅ er det jul altså, så vi håper alle har begynt å lade opp til rolige dager og mye god mat!



/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar