onsdag 8. desember 2010

Vinteren er her fortsatt...

Ikke at jeg har tenkt å fortsette med samme tittel gjennom hele vinteren, men jeg hadde nok et ørlite håp at det var et forbigående tilfelle sist gang jeg skrev. Ha! Det er det nok ikke. Jeg har resignert; vinteren har kommet for å bli - og ja; det blir en lang én... Det er stabilt da! Med 15-20 blå hver dag. Forutsigbart i det minste. Jeg leste at vår kalde vinter kan skyldes over gjennomsnittet varme somre på polene. Herlig. Jeg gleder meg til fortsettelsen, inntil blant andre the great nation, junaiten, tar til fornuften og slutter å produsere Ford over en lav sko. Eller Norge endelig forstår at oljen er en et endt kapittel. Kan vi håpe? Nja, som den evige pessimist er jeg vel, som noen sier, skeptisk. Inntil da; varmedress og polvotter.

Man kan jo glede seg over små ting. Som å reise litt sørover, og kun ha -10 ute og en fornuftig trening full av kvalitet. Det er jo noe. Eller de små vidunderne; hand warmer, som fint får plass inne i en vott. Jada, ikke kom å si at jeg ikke kan glede meg over små ting.

De små ting er også en tur til London. Å sykle rundt i en enorm park omgitt av vakre hester på tur, beitende hjort og løse hunder i alle former og farger. Etterfulgt av et pubbesøk med god mat og hyggelig selskap. Det er glede det også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar