fredag 29. mars 2013

6 uker og stigende form

Og vi er offisielt inne i de to mest slitsomme ukene. Valpene er 6 uker og på toppen av verden, og ikke minst i sentrum av den (ihvertfall fra deres ståsted). Både Bjarne og jeg er ganske veldresserte. Vi står i stram givakt i senga når de starter opp hylekoret tidlig om morgenen. Jeg planlegger å ta opp den lyden og bruke den som melodi på mobilen. Jeg trenger antagelig aldri å være bekymret for å forsove meg i årene framover.

Valpene er en god del ute om dagen, men kulda setter en begrensning for hvor mye tid de vil være ute. I mangel på sommer og sol må vi utfordre de med andre aktiviteter inne. Tiden de er våkne øker fra dag til dag, og overskuddet er det ingen ting å si på. Drepe-hverandre-perioden pågår fortsatt. Jeg forstår hvorfor de skriker. Jeg har kjent hva de valpetennene gjør med fingre og nese. Ikke godt!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar