onsdag 12. desember 2007

Medlemsmøte

I går var det medlemsmøte i Lake Country Retriever Club som blir lokaklubben vi tilhører. Jeg hadde bestemt meg for å dra på det møtet og snakke med forhåpentligvis mange hyggelige mennesker! Ettersom Bjarne var på en 2-dagers tur med en ny selger i firmaet, måtte jeg reise alene. Jaha, alltid artig å komme på sånne sammensveisede sammenkomster mutt, putt alene? NOT! Men, jeg mannet meg opp og dro. Møtet skulle være på Minnesota Horse and Hunt Club Grill, og mange eldre menn i grønne klær var synet som møtte meg når jeg entret lokalet (forsåvidt ikke noe nytt for meg!). Etter å ha pustet dypt inn, gikk jeg bort til nærmeste mann og spurte etter sekretæren. Nytt medlem, sa jeg. Jada, ingen problem. Fikk prate med Lance jeg, og han husket meg jo godt (har vel sendt en god del mailer til han om kjøp av fugl og diverse ....)


Møtet startet og innholdet kunne like godt vært på sakslista til Jaktkomiteen i Oslo. De samme sakene, like mange skrytehistorier av egne hunder, like mange oppgitte styremedlemmer om alt som burde gjøres, og dere vet... Likevel var det artig for meg. Jeg måtte presentere meg selv, og fortelle at jeg hadde 3 flatter! Ikke akkurat vanlig i dette miljøet. Men, de tok det godt opp. Labradorfolket hadde selvfølgelig den uendelige kranglinga om gule eller svarte hunder er best, men her synes det som om gult var det mest gjeve. Sånn kan det gå!

Etter møtet var over, kom det flere bort og pratet med meg. Sånn er nå amerikanerne flinke da. Mistenker at de har "smalltalk" som obligatorisk fag på skolen. De ønsket oss i hvertfall velkommen, og fortalte en del om Hunting Testene. De arrangerer en dobbeltprøve i mai og en i juni. Muntis terminliste er derfor allerede banket. Nu jävlar - her skal det trenes med vilt!

Ellers var det invitert en dude i løpet av våren som skulle komme å prate om hunders atferd og "gentle" treningsmetoder! Kanskje det ikke er så halvgærent i denne klubben likevel?

Jeg gleder meg allerede til våren kommer, for da blir det faste treningstider på området til Horse and Hunt Club'en. Er vist veldig fine områder å trene på der.



/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar