onsdag 9. januar 2008

Jeg overlevde....

...ridetimen! Det ble ikke noe sprangtrening på oss denne gangen, bare jobbing med volter i trav og galopp. Kjempegøy å ri litt på "ordentlig" igjen Bjarne var med og tok tilfeldigvis med seg kameraet. Han hadde vel en skjult agenda og hadde nok ønsket noen bilder av Heidi flaksende over hinder! Det fikk han altså ikke... Bildet under er av "verden eldste hest" på ridesenteret. Skal forsøke å legge ut en videosnutt av henne også.



Ellers har temperaturforandringen ført til litt uønsket vilttrening! Vi har hatt alt viltet liggende i garasjen så langt, for varmt vær har vi ikke akkurat vært plaget av. I helgen begynte det derimot å dryppe fra taket, og fuglene i garasjen ble litt myke i kantene Jeg fikk pakket ned det meste og stappet det inn i fryseren inne, men lot to fugler bli treningsobjekter for Munti. Det gikk sånn "så der". Han har et stort ønske om å apportere, så det er fine greier. Når fuglene derimot blir litt større enn hans personlige ønske er (små duer, f.eks.!) blir han ganske så lam i munnen! Etter mange forsøk på å gripe over hodet eller halsen på en and gikk det jo fint til slutt. Jeg måtte flire når han holdt på; han TENKTE så det knakte når han drev og sirklet rundt den anda for å finne et godt grep. Tilslutt kom han med et godt grep over kroppen - med verdens løseste munn Jeg er ikke direkte lei meg for det jeg, altså! Myke grep er en lykke, og alt blir bedre med trening og mer erfaring.



I går kveld var det møte i retrieverklubben igjen. I lokalene på Trigger's Pub tror jeg flere hadde likt seg. Stor bar, skikkelig amerikansk burger/biff-meny og dyrehoder på veggen. Øyvind ville f.eks. sklidd rett inn! Særlig med tanke på at det er i de lokalene man går inn og varmer seg i etter apporteringer eller jakter. Jeg må si det igjen; det er noe annet enn tørre kjeks på stolsekken! Bjarne ble overtalt til å bli med på en uhøytidelig konkurranse til lørdag. Kort fortalt; to skyttere og to hunder på hvert lag. 6 utsatte fasaner og 20 minutter til rådighet. Jeg får nok vurdere å ta jegerprøven... Det hadde vært kult og vært med, må jeg innrømme. Det får heller bli jeg som blir med som tilskuer denne gangen, MED kamera!

/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar