onsdag 16. januar 2008

Språktest

I dag har jeg hatt språktest på universitetet i Minneapolis. Får svar på fredag om hvilke kurs som jeg kan ta videre. Kursene er mest rettet mot de som skal studere eller ta en doktorgrad, men tror det skal være noen å velge mellom som ikke bare fokuserer på det å skrive vitenskapelige artikler.... Hmmmm! Testen gikk bra, tror jeg. Det mest kompliserte med turen til universitetet var å komme seg derfra! Jeg er glad jeg har GPS i bilen, men hva hjelper det når de driver veiarbeid i stort omfang? Motorveien som på papirer skulle føre meg rake veien hjem, var erstattet av - ingenting! "Turn left" ble plutselig litt vanskelig å gjennomføre... Den engelske dama i boksen og jeg sleit en del, men ble enige etterhvert og fant en annen vei hjem. Puhhh! Fikk tilbake litt av den samme følelsen når jeg tok kjøretimer i Oslo sentrum.


Ellers har det vært en periode nå med skikkelig kaldt vær. Når Farenheit-skalaen viser minusgrader er det kaldt! De siste dagene har vi vært litt mer heldig, men til helgen melder de KALDT igjen. Vi hadde store planer om å være med på en apportering til søndag, men jeg tror vi ser det an litt. For de som kjenner meg, vet jo at kulde og Heidi ikke går særlig godt i sammen! Når jeg var liten var det mamma jeg med jevne mellomrom måtte bytte votter med for å ikke bli grønn på fingrene. De siste årene har Åse hatt den jobben... Skikkelig tøff, ja!

Til helgen er det Pheasant Fest i St. Paul. Jeg antar det kan sammenlignes med villmarksmessa eller noe i den stilen. Messa skal være på River Centre, som brukes mye til konserter (Bruce kommer i mars) og andre utstillinger. Bjarne og jeg har planlagt å dra dit på fredag. Vi kommer sikkert til å finne ut at vi trenger noe! Jeg vet ikke helt hva det skal være, men vi kommer nok på det når vi er der! Vi har allerede fått noen bestillinger, men det er bare å si i fra hvis det er noe dere er på jakt etter!

Munti og mitt treningsprosjekt "gripe over HELE fasanen" går fint. Siste trening hadde vi 3 fine apporteringer med skikkelige grep. Jeg passer på å stappe fuglen langt inn under et tre eller inne i høyt gress eller noe. Junior har respondert bra på det, så jeg regner med det skal løsne skikkelig om kort tid.

Nei, nå er det på tide å gå en tur med dyra


/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar