onsdag 27. februar 2008

Framover!

Nå ble det ikke noe av den fantastiske hundehelgen jeg skrøt av. En kombinasjon av og stå opp tidlig og litt dårlig form førte til at vi ble hjemme og trente på egenhånd. For de av dere som kjenner meg godt, så er det vel ingen nyhet at jeg valgte senga framfor å stå opp tidlig til til et hundearrangement... Ja, ja - det kommer flere muligheter! Allerede til lørdag, faktisk! DA skal jeg stå opp Klubben vår arrangerer uoffisiell prøve, og det er luksus; bare 20 min. å kjøre dit. Det må jeg vel klare!


Vi har vært ganske flinke til å trene den siste tiden. Vi bygger stein på stein med Munti, og ting begynner å falle på plass, absolutt! Moro når unge hunder begynner å forstå betydningen av ting, og Junior gir meg mange gleder om dagen. De gamle drilles på markeringer - doble og triple. De er ikke helt på høyden ennå, men det kommer seg. Jeg har igjen adoptert mitt gamle treningsregime med et håp om at det skal føre til bedre markeringsevne. Jeg trener alene med Robin, og går ut selv og kaster markeringer. Siden jeg er elendig til å kaste langt, blir det mye venting på hovedpersonen. Jeg håper både forflytningene og ventetiden skal føre til at konsentrasjonsevnen øker... Man kan jo alltid håpe! Bra jeg er tålmodigheten selv og den evige optimist

Ellers leses terminlista nøye om dagen. Sesongen nærmer seg med stormskritt, og det er mange prøver i nærheten fra slutten av april og utover. Jeg teller på knappene hvordan jeg skal gjøre det med Robin. Enten kan jeg starte han direkte i Senior klassen, men da kreves det 5 prøver med godkjent for å oppnå tittelen Senior Hunter. Et annet alternativ er å kjøre han gjennom Junior klassen og få den tittelen først. Da behøver han "bare" 4 prøver med godkjent i Senior klassen for å få tittelen. Javel, det kan vel høres ut som alt dette er lekende lett, men det er nok ikke det. Særlig når man ikke kan hjelpe på noen markeringer for å få godkjent... Etter det Robin har vist på markeringsfronten den siste tiden, blir man jo litt usikker! Det er aldri noe midt i mellom med den gutten; enten helt glimrende eller helt ræva.

Med Munti er fortsatt målet å debutere i mai, men vi får se hvor fort vi får startet treninga i vann. Det er en jobb å gjøre der før alt er på plass. Tiril og Bjarne trener også for harde livet, vet jeg - så får vi se hvilken klasse de melder på i april...

En annen terminliste som undersøkes flittig, er terminlista over rodeoer! Siste helgen i april blir en travel helg, ettersom det både er Horse Expo og rodeo i St. Paul - og ikke minst jaktprøve. Her blir det elle melle! Her finner dere info om rodeo-touren i 2008.

/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar