tirsdag 4. mars 2008

Green Apple Martini

På fredag dro jeg oppover til Minneapolis. Norsvin skulle ha styremøte i helgen, og jeg fikk joine dem på middagen fredag kveld. Vi spiste god mat på Outback Steakhouse - biffen der kan virkelig anbefales! Vi avsluttet kvelden i baren på hotellet med noen Green Apple Martini - og det kan jeg virkelig IKKE anbefale hvis planen er å være produktiv dagen etter... Ja, ja!


Klokka 7 dagen etter var det en ikke fullt så sprek Heidi som stod opp for å være med på hundetrening... Hundene var derimot helt klare etter å ha tilbragt natten i bilen! Klubben vår arrangerte noe de kaller "fun test" hvor en dommer stiller opp og kommer med gode råd om handling. Jeg stilte med alle tre hundene siden Bjarne fortsatt var på møte, så det ble litt lite fokus om hver hund - men, nyttig trening uansett.

Jeg bombarderte dommeren med alle mulige "hvis jeg gjør..." spørsmål. Nyttige greier, for det er mye som er annerledes når det gjelder handlingen. Munti hadde tatt nok et steg i riktig retning siden sist gang, og nå var det no problemas med grep på viltet. Er fortsatt litt uerfaren ved lange markeringer, men sitter som en prest når andre hunder jobber. Og helt knepp stille. Veldig fornøyd! Tiril og Robin fikk også svingt seg litt, men det var Junior som fikk mest oppmerksomhet denne dagen.

Søndag ble stort sett brukt til å lese på teori for oppkjøring. Vårt mål om å gjøre dette med en gang vi kom hit, har blitt utsatt en GOD stund kan man si (etter at vi fant ut at norsk førerkort var OK!). Men, nå må vi altså til pers pga bilen vi kjøpte. Gleden var derfor stor for oss begge når vi bestod teoriprøven i går! Juhu! Nå gjenstår bare oppkjøringa, men før det blir det nok litt trening på lukeparkering og diverse småting... Når 16 åringer klarer å bestå den testen, må vel vi også gjøre det??!

I dag har jeg kjørt Bjarne til flyplassen. Han skal hjem til Norge en tur - mye jobbing, men også litt tid til familie og venner. Jeg er LITT misunnelig!! Jeg har som mål å finne på noe hver eneste dag den tiden han er borte, for å glemme hvor han er... Vel, jeg skal vel ikke klage, for det blir en hjemreise på meg i slutten av mai. Eksamensprosjektet mitt falt i grus, og eneste utvei er å ta den hjemme.

Nei, nå er det ut på tur!

/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar