søndag 28. oktober 2007

Opp og nedturer

Forhåpningene til engelskkurset jeg skulle begynne på, sank drastisk etter første besøket sist uke. Jeg var der vel ca. 10 minutter, og hadde forsåvidt en veldig hyggelig prat med to av lærerne den tiden, men ble vennlig sendt på dør med beskjed om at de ikke kunne hjelpe meg... Kursene som blir drevet av Community centeret er mer for folk som ikke kan noe engelsk, og derfor ble utfallet av besøket et ganske annet enn jeg hadde sett for meg. Ganske deprimert, ble jeg! Men, ingen liker folk som synes synd på seg selv, så det er bare å se framover og finne på noe annet! Jeg har altså kommer til det punktet at jeg må finne ut hva jeg skal bli når jeg blir stor.... I utgangspunktet trodde jeg den diskusjonen var tatt for mange år siden, men etter året på BI er det liksom ikke blitt så mye klarere (annet enn at jeg ikke er noen økonom?) Jeg får gå litt i tenkeboksen, og finne ut hva jeg skal gjøre over jul. Det mangler ikke akkurat på tilbud av fag på de to universitetene her eller i Minneapolis, så det er bare å bestemme seg...




På torsdag var vi atter en gang på Ikea, og det håper jeg er det siste besøket der på LANG tid. Ikke at det er så grusomt å være der, siden vi har blitt ganske proffe på innkjøp; kjapt inn, og enda raskere ut! Siste tilskudd på innbo-fronten er en sovesofa, og det var vel egentlig i siste liten å få den på plass ettersom en kollega av Bjarne kommer neste uke! Hundene ble vel mest glade for den sårt tiltrengte senga, for maken til hundeseng det blir til daglig når ingen bor hos oss, skal man lete lenge etter Munti synes putene jeg kjøpte til var spesielt fine, ettersom han fortsatt er i testosteronperioden... Trenger jeg si mer?



På treningsfonten går det egentlig veldig bra. Det blir jo mest grunnleggende trening med tanke på neste sesong for alle hundene, men de responderer bra alle sammen. De eldste løper nå i full fart når de får kommandoen "gå!" og stempler fint på vaskesvampen jeg har trent med (i mangel av musematte eller andre lure ting!) Herlighet, folk skulle sett oss når vi holder på! Neste skritt blir å ta de med ut, og se hvordan vi skal gå fram utendørs. Tanken er jo at de skal kun gå på retning, og ikke tenke så mange tanker på vei ut til målet. Vi får se hvordan vi skal gripe an den saken etterhvert... Munti har vokst fint i treningen han også. Vi trener en del med en and- og fasanfjær på noen dummyer, og det har funket fint. Til og begynne med var junior rimelig høy og tulla fælt med fjær og grep, men nå begynner det å flaske seg fint. Ikke mange repetisjonene før han forstår hva jeg vil. Fornøyd, altså!



Vi trives også fortsatt bra her i byen; egentlig bare bedre og bedre, og det er vi glade for! En veldig hyggelig og sjarmerende by som har alt. I helgen var vi innom et par av de mange bruktbutikkene i byen, og det er en opplevelse av de sjeldne! Forderdelig mye søppel, men også veldig mye kule greier. Det virker som mange har basert seg på tanken med å ha butikker som har ALT av dere vet - "ting". Jeg kan ikke definere hva de har, men spør du, så har de det du tenker på. Man kan jo trilbringe timer inne i slike butikker, så har man god tid så...



Ellers nærmer det seg Halloween. Råd fra våre venner her, er å slukke alt utelys og håpe at ingen slitsomme unger kommer og oppsøker deg! Ha-ha - det hadde jeg egentlig tenkt å gjøre også, men hadde vel ikke som mål å fronte det så tydelig... Bra det er flere enn meg som ikke er så glad i den markedsføringsjippoen der.



I dag fikk vi en hyggelig mail fra Edward J. Atkins, som tydeligvis skal selge en valp til Norge! Han hadde fått beskjed om at vi bodde her, og skrev en lang mail om seg og sitt hundeoppdrett. På slutten av mailen skrev han at han fant igjen noen av de hundene han hadde oppdrettet når han bodde i England i stamtavlen på våre hunder, under prefixet Wyndhamian... Jaha! Dette er jo navn som jeg kjenner godt igjen fra jeg var 15 og pugget stamtavler med stor glød. Ganske fantastisk å få en så hyggelig mail fra en slik person, så dette skal jeg jammen følge opp!



/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar