lørdag 5. april 2008

Handlerseminar + noe og se fram til!

Har vært en pause i skrivinga nå, og det skyldes at jeg jobber litt for min gamle arbeidsgiver om dagen. Som vanlig dreier det seg om produksjon av diverse kataloger og bøker som skulle vært ute i går, type. Derfor har dagene stort sett gått med til å hakke på maskinen av helt andre årsaker. Greit med litt ekstra inntekt da!


Nå har våren virkelig kommet, og det er godt! Etter et siste tilbakeslag forrige mandag, går nå alt riktig veien. Jeg må derimot jobbe litt med min norske innstilling med hensyn til å kle godt på seg! De innfødte her hopper i shortsen så fort det blir plussgrader, mens jeg fortsatt går tur i min allværsjakke. Jeg mener de alle må ha Trøndere i 5 ledd eller noe , mens Bjarne mener jeg bare er en fisefin Oslo-berte som må ha 30 grader før det er sommer. Diskusjonen er ikke helt avsluttet enda! Uansett har vi tilbragt mange timer ute i dag med strålende sol og 17 grader, og det er helt greit for meg.

Dagen har vi altså tilbragt på skolebenken. Timeplan; hunting test - regler og prosedyrer. 3 dommere dukker opp og bruker halve lørdagen på grønnskollinger som oss. Pris: gratis. Helt fantastisk den klubben vi er medlem i; her har hunde-Norge virkelig noe å lære. Etter noen timer inne med teori og 100 spørsmål fra vår side, fikk vi oppklart en god del. Vi hadde begge to samme tanke etter seansen inne; kunstig og lite fleksible opplegg som ikke helt tiltaler oss, men som vi tidligere har konkludert med; vi får ta det som en erfaring og oppleve noe nytt. Hundene skjøtte seg fint; Munti og Tiril ble tatt fram og kjørt gjennom en post.

Terrenget vi var på er leid av klubben, og som medlem der kan man trene 3 dager i uka. Kjempefine områder; "øyer", høy vegetasjon, trær, åpne jorder. Masser av muligheter. I tillegg kan man bestille fugler til trening; levende eller døde. Og ikke minst; bruke dummykastere og startpistoler hele sesongen. Det eneste som ikke finnes er vann, men det er det på klubbens andre treningsområde. Vi blir litt bortskjemte. Folkene som er medlem i klubben er også veldig hyggelige, og det er alltid hjelp og få med praktiske ting.

Så, terminlista i første omgang ser slik ut; siste helg i april debuterer Robin i Junior og Tiril i Senior. Munti skal få litt mer trening på vann osv. først. Har ikke dårlig tid med han. Planen var å debutere med han i begynnelsen av mai når klubben vår arrangerer sin første prøve i sommer, men da kan vi ikke. Vi skal nemlig til NEW YORK!! Uæææ! Gleder meg bittelitt! Skal gi dere flere detaljer om den saken. Ja, jeg regner med at når mai endelig kommer, er dere så dritt lei og høre om denne turen at det er en lettelse at vi blir borte noen dager

I kveld tenkte vi oss en tur på kua (altså puben), og i morgen blir det hagedag. Har kjøpt inn blomsterløk og skal prøve å gjøre det litt fint rundt huset. Egentlig burde jeg lese, men det er en annen historie...

Fortsatt god helg!

/Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar